Patchwork machinaal

'Geweven' quilt met je eigen naaimachine

Ook met een gewoon naaimachine kun je hele leuke werkstukken maken.

 

Deze quilt geeft veel inzicht om  machinaal te leren patchworken. Op het eerste gezicht ziet het er heel ingewikkeld uit, maar als je de fijne kneepjes kent, dan zet je in korte tijd een leuke quilt in elkaar. Door deze quilt te maken leer je allerlei handige technieken voor meer plezier in toekomstige projecten.

Wat ga je leren?

In deze cursus leer je snel en efficiënt snijden met mat, lat en rolmes, kettingnaaien, systematisch werken. Je leert hoe je de patronen kunt doorzien. Uiteraard krijg je volop tips en trucs voor een goed resultaat. 

 

Zo leer je ook een handige manier om grotere quilts te "sandwichen" en hoe je deze quilt kunt afwerken "in the ditch" met de naaimachine. 

 

Programma

Les 1: Je naaimachine leren kennen en draadspanning instellen, excact snijden met mat, lat en rolmes. Een begin maken met naaien op een kwart inch.

 

Les 2: Blokken naaien, patroon doorzien, slim snijden.

Les 3: De quilt sandwichen, dat betekent drie lagen met elkaar verbinden door te rijgen met latten. En je maakt een begin met doorquilten in de naad. Een precies klusje, maar dat maakt  je quilt wel echt af!

 

Les 4: Tot slot kun je de quilt afwerken met een afwerkbies.

 

Niveau: Geen ervaring nodig. Het is een goed begin voor beginners en een leuke workshop voor gevorderden.

We gaan (nog even) niet starten

De cursus bestaat uit 4 lessen, vrijdagochtend. Startdatum 2 oktober 2020. De les duurt van 10.00 tot 12.30 uur. Tussen de lessen is het de bedoeling dat je thuis werkt aan wat je in de les geleerd hebt. 

Lesdagen

De lesdagen worden gepland zodra Covid-19 het toelaat  

Heb je vragen tussen de lessen door? Je mag me altijd mailen of appen. 

Je bent ook van harte welkom bij de UFO-club. Laat me dan wel even weten dat je komt i.v.m. met maximaal aantal deelnemers.

 

Locatie: Hoeskamer van Lummel, Emmausstraat 61, Maastricht

Kosten

Prijs € 85,- voor 4 lessen, incl. koffie, thee, patronen en handleiding op papier. Excl. materiaal en vulling. 

Extra benodigdheden:

- snijmat, lat (inch), rolmes,

- naaimachine,

- materialenlijst volgt na aanmelding en aanbetaling van 50%.

Inschrijven

 Heb je interesse om deel te nemen? Neem even contact met me op.